Японы якуза хөгширч залуус якуза болохыг хүсэхгүй байна
Япончууд якузатай ямар холбоотой вэ.
Өнөөдөр Японы эрх баригчид гэмт бүлэглэлтэй тэмцэж байгаа ч Якузагийн төв байр нь ихэвчлэн неон эмблемээр чимэглэгддэг бөгөөд тэдгээрийн хаягийг лавлах хэсгээс авах боломжтой. Хамгийн том бүлэглэл өөрийн сэтгүүлийг гаргадаг бөгөөд жилд нэг удаа Шинто Санжа Мацури наадамд хүн бүр төрөл бүрийн бүлэглэлийн бэлгэдэл бүхий шивээсийг үзэх боломжтой болсон Алдартай соёлын түүхэн үед бүлэглэлүүд ихэвчлэн дээрэмчдийн дүрээр гарч ирдэг бөгөөд энэ уламжлал нь урт түүхтэй. Кабуки театрын жүжгүүд дээр якузагийн анхны "босс"ын дүр төрх тодорчээ.
Японы зохион байгуулалттай гэмт хэргийн бүлэглэлийн түүхийг 17-р зууны эхэн үеэс тоолж үздэг. Энэ үе нь тус улсад явагдсан олон улсын болон дотоодын дайны улмаас хамгаалалтгүй үлдсэн олон тооны зэвсэгт, сайн бэлтгэлтэй дайчид гарч ирэв. Эдгээр нь шогуны эрхшээлд байсан газар нутаг, эд хөрөнгөө алдсан хөрөнгөтнүүд, хэт даврагчдын хамгаалалтыг алдсан дайчид байсан. Эдгээр дайчид дундад зууны үеийн Японы хот тосгон замуудыг дайрч, ихэнхдээ нутгийн иргэдийн дээрэм, зэвсэгт халдлагыг үйлдсэн бүлэглэлд оров. Түүхчид ихэнхдээ эдгээр үйлдлүүдийг якузагийн үндэс гэж үздэг, учир нь яг тэр үеүдэд "Дорнын мафийн" олон уламжлал үүссэн байв. Эдгээр бүтцийн урт наслалт, тогтвортой байдлын нууцуудын нэг нь гэр бүлийн үнэт зүйлсийн уламжлалт тогтолцоонд тооцогддог бөгөөд зохион байгуулалттай бүлгүүд нь дуурайдаг.
Ахмадуудад хүлцэх, тэгш байдлыг хангахад ах дүүгийн хандлага, хатуу шатлал, үнэнч шударга байдлын шашин зэрэг нь ихэнх зүйлийг самурайн кодоос авдаг.
Гэсэн хэдий ч якузачууд өөрсдийгөө эдгээр дээрэмчидтэй холбодоггүй, харин түүхээ харь гарагийн хүмүүсээс өөрсдийгөө хамгаалахын тулд байгуулагдсан хотын оршин суугчдын домгоос авч үздэг. Тэднийг эх-якко гэж нэрлэдэг байсан - "хотын үйлчлэгч нар". Эдгээр нэгжүүд нь янз бүрийн ангийн хүмүүсийг цуглуулдаг байв.
Жижиг худалдаачид, гар урчууд, оффисын ажилчид, ажилтнууд. Тэд өөрсдийгөө аюулаас хамгаалахад үнэхээр тусалсан тул энгийн хүмүүсийн дунд алдартай байв. Цаг хугацаа өнгөрөхөд эдгээр зохион байгуулалттай алба нь дайснуудаасаа олон зүйлийг уламжлан авсан бөгөөд бүтэц, зуршил, гэхдээ үүнтэй зэрэгцэн үндэсний хамгаалагч, эрхэм дээрэмчдийн "статус" -аа хадгалсаар байв. Гэсэн хэдий ч энэ бол түүхийн зөвхөн нэг хувилбар юм. 17-р зууны үед эдгээр "гэр бүлүүд" мөрийтэй тоглоом тоглох, гудамжны худалдаа эрхэлж, хөдөлмөрийн зах зээлийг хянадаг байсан гэдэг нь мэдэгдэж байна.
1640 орчим орчим "мафи" -гийн анхны томоохон удирдагч гарч ирэв. Энэ нь Кабуки театрын жүжгийн хамгийн алдартай баатар хэвээр байсан хуучин самурай Банзуйн Чөбэй юм. Эдгээр урлагийн эх сурвалжаас үзэхэд анхны "босс" нь Робин Гүдтай төстэй байсан бөгөөд ихэнхдээ эрхэм сайн ажил үйлддэг байжээ. Жишээлбэл, тэрээр нэг охиныг дээрэмчдийн дайралтаас аварсан эсвэл гэрлэх боломж олдоогүй хоёр хайрлагчдын гэрлэлтийг зохион байгуулсан бөгөөд түүнд талархаж буйгаа хэлэхэд тэрээр,
"Бид самурайн сүнстэй амьдрах зарчмаа бий болгосон. Тэд биднийг урвах юм бол бид сэлмэнд амиа алдах болно. Энэ бол бидний хувь тавилан юм. Миний ээлж ирэхэд миний амгалан байгаасай гэж залбиръя"
Албан ёсны эх сурвалжууд бага мэдээлэл өгдөг бөгөөд мөрийтэй тоглоомын байшингийн эзэн болсноор Чөбэй Эдо цайзын зам тавих, хана засах ажилд зориулж ажилд авах тушаалыг хотын захиргаанаас хүлээн авсан тухай ярьдаг. Удирдагч Якуза энэ бизнесийг маш анхны схем дээр бүтээжээ.
Тэр ялагдсан мөрийтэй тоглогчдыг ажилд нь оруулан, тэдний өрийг маш их ашигтайгаар боловсруулж, зохих төлбөр нь мафийн дансанд оржээ. Түүнээс хойш, хөдөлмөр эрхлэхэд зуучлах нь хар тамхи наймаа, биеэ үнэлэх, мөрийтэй тоглоом зэрэг Японы эрүүгийн байгууллагуудын сонирхлын нэг хэсэг болж ирсэн.
Цаг хугацаа өнгөрөхөд Японы дээрэмчид "орчин үеийн Робин Гуд" -ын дүрд тоглохоо больсон боловч олон нийтийн ухамсарт тэд заримдаа "дэг журам сахиулагч" гэгддэг. Өнгөрсөн зууны турш хүмүүсийн дунд энэ үг түгээмэл байсан юм. "Өдөржин цагдаа нар биднийг хамгаалдаг, шөнө нь Якуза нар"
Сайн зэвсэглэсэн, сайн зохион байгуулалттай отрядынхан заримдаа эрх баригчидтай хэлэлцээр хийж, олны үймээн самууныг намжаах зорилгоор авчирсан нь сонирхолтой юм. Үүний жишээ нь, 1871 онд эзэн хааны шүүхийн менежер дээрэмчдийг дуудаж ажлаа хамтран хийх санал тавьж байв.
1946 оны эхээр ч мөн эрх баригчид Солонгос, Хятадын цагаачдын асуудлын талаар Якузад хандсан бөгөөд мафи нь цагдаа нарыг хүртэл хэсэг хугацаанд хамгаалж байсан юм.
XX зуунд Якуза шинэ "дуучин" нэртэй болсон ба үүний ачаар Японы дээрэмчид ном, кино, комикийн алдартай баатрууд болжээ. Нобору Андо самурайн удам угсаанд төрсөн боловч бага наснаасаа "буруу замаар явсан". Гучин насандаа тэрээр өөрийн эрүүгийн гэмт бүлэглэлийн гэр бүлийг (тэрээр коллежийн хуучин оюутнуудыг нэгтгэсэн) бий болгож, эрүүгийнхний хүрээлэлд нэр хүндтэй болжээ. Андо мафийн бүлэглэлтэй арав орчим жил ажиллаж байсан бөгөөд "гэр бүл" -ээ халж "Хүний түүх нүүрэн дээрээ бичигддэг" гэсэн дурсамж бичжээ. 1965 онд тэд номоо гаргахаар шийдсэн бөгөөд зохиолч мөн кинонд өөрийн дүрээ бүтээсэн юм. Хуучин дээрэмчид алдартай, шинийг эрэлхийлсэн жүжигчин болж, 70 гаруй кинонд тоглосон бөгөөд олон зохиол бичсэн. Ихэнх нь Японы гэмт бүлэглэлийн талаар кино байдаг.
Өнөөдөр албан ёсны эрх мэдэлтнүүд мафийн нөлөөг нийгмийн бүхий л салбарт хязгаарлахыг хичээж байгаа бөгөөд үүний төлөө харгис арга хэмжээ авч байгаа боловч якузагийн гишүүд улам бүр түгээмэл бичиг үсэг, кино зохиолын баатрууд болж байна. Тэдгээрийг кино, хүүхэлдэйн киноноос олж болно. Дээрэмчдийн дүр нь язгууртан баатруудаас эхлээд гэр бүлээсээ урвасан шударга бус урвагчдад хүртэл байдаг. Шастирууд бас алдартай бөгөөд тэдгээр нь бодит түүхэн үйл явдлын тухай, заримдаа жинхэнэ нэр, огноог дурьдахад хүргэдэг. Эдгээр олон бүтээлийг мафийн мөнгөөр бүтээсэн бөгөөд эдгээр бүтцийг олон нийтийн ухамсарт бий болгох таатай дүр төрхийг бий болгосон гэж үздэг.
Хүмүүс ихэнхдээ эрүүгийн бүлэглэлийг оновчтой болгох хандлагатай байдаг. Тиймээс, Италийн мафийн эргэн тойронд олон алдартай хэвшмэл ойлголтууд байдаг. Италичууд юугаараа бахархдаг, мафи яагаад мөнх байдаг вэ гэдгийг зөвхөн санаачлагчид л мэддэг.
Дэлхийн түүхээс
СайханУул
СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ